Mallorca pyöräily, päivä 4, 19.4.2017

Keskiviikko

Hieman lyhemmän pyörälenkin päivä kuin kaksi edellistä pyöräilypäivää.

Aamulla.

Olen joka aamu täysin pirteä kello viisi kuten kotonakin, johtuu varmaan siitä kun monena työaamuna kelloni herättää minut 4:50. Täällä kuitenkin yritän nukahtaa ainakin tunniksi vielä tuon kello viiden jälkeen ja sitten vasta herään. Aamun virkku, illan torkku, sellainen olen aina ollut ja näyttää siltä, että tulen aina olemaan.

IMG_4351 2
Aamulla odottavalla mielellä.

Tänään nousin valmistamaan aamupalan pöytään hyvissä ajoin ja heti kun muut huoneiston tyypit könysivät keittiön pöydän ääreen niin päästiin syöpöttelemään. Vähän kävin herättelemässä härreä, että nyt voisi jo nousta niin saisi kahvia ja puuroa. Nam.

IMG_4352 2
Härre aamuhärrenä.

Kolme aiempaa päivää ovat olleet lämpimiä, ainakin sellainen 23 astetta päivisin varmaankin. Tälle päivälle oli luvattu muutamaa astetta viileämpää keliä ja puoli kympin maissa kun lähdettiin pyöräilemään mittari näytti alle 20 astetta ja hirmuista tuulta, 8 m / sek. No ei välitetty tuulesta vaan päätettiin silti lähteä vaikka tuulen luvattiin lakkaavan yhden aikaan iltapäivällä. Lyhyt lenkki niin samapa se vaikka tuulisi.

IMG_4354 2
Härren mama päivän palauttava lenkura mielessä.

Härren mama lähti omalle kevyelle lyhyelle palauttavalle pyörälenkillensä ja minä härren kanssa omallemme, pari-kolme tuntia suunniteltiin pyöräilevämme. Siten, että minä vedän koko reissun.

Juomapullot täyteen vettä ja pyörät alle ja menoksi. Ja voi jee kyllähän vasatuuli. Tuuli todella, siltä se ainakin tuntui. Jossain vaiheessa tuuli vähemmän tai eri kulmasta ja aina välillä polkeminen helpottui. Alkumatkasta oli hetken matkaa myötätuulta ja silloin oli kyllä kiva polkea.

Poljettiin parin juomataukopysähdyksen taktiikalla suoraan Llucmajoriin ja siellä suoraan kahvilaan ja silloin alkoi aurinkokin paistaa paremmin kun pilvet lähtivät sen edestä jonnekin kauas pois. Jäätiin sitten terassille istumaan (ei oikein uskaltaisi edes mennä sisälle ja jättää pyöriä valvomatta), tilattiin kahvit ja colat, syötiin omat Evoke-patukat ja vain nautittiin ihmisten katselemisesta ja käsiä lämmittävästä auringosta.

Llucmajorissa tuulista, viileähköä ja sen takia autiota.

Sopivan aikaa kahviteltuamme lähdettiin polkemaan takaisin hotellille ja paluureissu olikin sitten melkein koko ajan myötätuulta. Varmaan 10 kilometrin pätkä mentiin sellaista 40 km / h ja oli hauskaa. Minä vedin ja härre peesasi ihan lähellä. Aika haipakka oltiin takaisin hotellilla.

Matkan varrelta.
Lähellä hotellia.

Lenkki oli ohi aika äkkiä, kilometrejä pyöräiltiin 57 ja ajoaika 2 h 26 min.

Käytiin ravintolassa syömässä. Palmassa vegaanisessa ravintolassa nimeltä Vegano Compost. Katoin ravintolan jo kotona Suomessa valmiiksi ja tämä kompostiravintola oli saanut paljon hyvää arvostelua ja siihen sitten päädyttiin kun ehdotukseni kävi kahdelle matkaseuralaisellenikin. Molemmat heistä arvostavat kasvisruokaa ja tykkäävät siitä. Ei muuta kuin navigaattoriin Vegano Compostin osoite ja matkaan. Reilu 40 kilometriä ajettiin ja oltiin ravintolan oven edessä, se sijaitsee aika keskeisellä paikassa Palmassa.

Vegaaninen ruokaravintola Vegan Compost.

Ravintolassa oli tarjolla tänään keskiviikkona keskiviikon menu ja otettiin se. Juomaksi punaviinilasillinen, alkupalaksi selleri, munakoiso, kurkuma & mantelikeittoa. Pääruuaksi täysjyväriisirisotto inkiväärillä, kookosmaidolla ja pinaattihummuksella. Jälkiruuaksi raaka porkkanakakku jonka päällä oli joku cashewpähkinäkerma. Oli hyvää, koko setti maksoi 15 € per lätty.

Alkuruoka.
Pääruoka.
Jälkiruoka.

Syömisreissun jälkeen lähdettiin vielä käpsyttelemään eli kävelemään hotellin ympäristöön ja hienoahan täälläkin on.

Mää.
Härre ja mama.

Nyt ollaankin suunniteltu huomista pyöräpäivää, tällä kertaa ajetaankin autolla pyörinemme toiselle puolelle saarta ja pyöräillään siellä. Siitä kerron huomenna lisää. Reissu on sellainen, että härre haluaa sinne välttämättä, minä menen rennommalla otteella kuin viime vuonna ja härren äiti jännittää tulevaa. No, hienoa tulee varmasti olemaan sen tiedän jo nyt.

Käy tykkäämässä blogistani Facebookissa niin saat uutisvirtaasi tiedon uusista päivityksistä.