Mallorca pyöräily, päivä 2, 17.4.2017

Maanantai

Maanantaiaamu Mallorcan Cala Pissä.

Aamulla heräsin jo kuuden aikaan pirteänä ja innoissani tulevasta päivästä, mutta pötköttelin sängyssä vielä reilun tunnin ja odottelin, että muutkin ehkä heräisivät. 😊 Ja heräsiväthän he jossain vaiheessa.

Aamupalalla meillä oli kaurapuuroa, kahvia, hedelmiä, leipää päällisineen, jogurttia, tuoremehua. Aamupala on ehdottomasti se päivän paras ateria, voisin ehkä elää pelkillä aamupaloilla jos heittäytyisin ihan tunteiden vietäväksi. En kuitenkaan heittäydy sillä pidän kyllä paljon muustakin syömisestä. Lomalla on kiva rakentaa normaalia vähän isompi aamiainen ja nauttia siitä pitkään joka aamu. Kaiken lisäksi täällä pitää syödä aamulla(kin) hyvin sillä aamupalallan energioilla pyöräillään hyvä tovi joten pelkkään kaurapuuron sitä ei voi jättää.

Aamupala.

Kello kymmenen maissa laskeuduttiin huoneistostamme portaat hotellin aulaan ja haettiin pyörät varastosta ja suunnattiin pyörien keulat kohti härren suunnittelemaa pyöräreittiä. Meillä oli sellainen suunnitelma, että härren mama menee omaa reittiänsä Llucmajoriin ja me omaamme. Tapasimme siellä. Ihan hyvin sopi ajoitus, härren mama oli jonkin verran aiemmin ja odotteli meitä jonkun huoltoaseman pihassa josta hänet kävimme hakemassa ja lähdimme katsomaan Llucmajorista sopivaa kahvi- tai sämpyläpaikkaa.

Härren mama odotteli meitä tässä. Lämmintä oli muuten heti kymmenestä alkaen.

Härren äidin kanssa palattiin takaisin hetken matkaa sinne mistä olimme härren kanssa tulleet ja bonganneet muutaman hyvän oloisen kahvilan. Valitsimme summamutikassa yhden johon peppumme parkkeerasimme. Kysyin heti ensitöikseni tarjoilijalta, että onko heillä mitään vegaanista. Ei ole. Arvasin. Tarjoilija kyllä sanoi, että voivat jättää josain paniinista tonnikalan pois niin siitä tulee vegaaninen, mutta sehän ei tietenkään mulle käynyt sillä tonnikalan tilalle olisi pitänyt laittaa jotain fiksua vegaanista proteiinia. Kuten vaikka papuja tai kikherneitä tai aika montaa muuta vaihtoehtoa. No, mulla oli oma sämpylä taskussa joka oli täytetty hummuksella ja kurkuilla. Söin sitä samalla kun härre ja äitinsä söivät jotain paniinien tapaisia juttuja. En kysynyt lainkaan, että saanko syödä oman sämpyläni vaan söin vaan. Olisin toki ostanut heiltä jotain jos heillä jotain olisi minulle ollut. Mutta ei hätää, hyvin se kävi noinkin ja aamulla tekemäni sämpylä oli ihan hyvää. Sitä ja kolaa niin taas jaksoi pyöräillä.

Joku italialainen kahvila Llucmajorissa.
Kahvi mustana.
Härre neuvoo minne mama seuraavaksi menee.

Härren äiti lähti omia reittejään takaisin hotellille ja me omiamme. Olimme polkeneet kahvilaan 45 km ja lenkkiä olisi vielä jäljellä yli 60 km. Sanoinko jo, että keli oli lämmin koko ajan, aurinko paahtoi ja me paahdoimme menemään kylän jos toisenkin läpi. Härre edellä ja minä perässä. Jotenkin tuntui, että jalka jaksaa polkea tällaista kevyttä peekoota paremmin kuin ennen, tiedä sitten mikä on totuus, mutta ainakin salilla ollaan koko kausi paahdettu eri meiningillä kuin koskaan ennen.

Algaida, kyllä me sinnekin menimme.

Meidän pyöräilyreitti meni monen kylän läpi, ainakin siis Llucmajor, Montuir, Sa Rapita, Campos, Felanitix.

Tauolla.

Kyllä taas nähtiin niin kauniita maisemia että ei oo tosikaan. Aina välillä jossain mutkassa näin edellä ajavan härren suun ja sen kuinka isossa hymyssä se oli. Siltä mustakin tuntui koko ajan pyöräillessä, oli se niin mukavaa ja mahtavaa ja ihanaa ja kaikkea sellaista. Ehkä en tiedä parempaa tapaa viettää lomaa kuin pyöräloma, näemme maata vaikka kuinka paljon kun täällä viikon pyöräilemme. Luonto on mielestäni yksi parhaimpia asioita lomaillessa, kunkin maan oma luonto ja se on jokaisessa maassa aivan yhtä hieno kuin toisessa. Erilaisia luontoja, mutta yhtä kauniita ja henkeäsalpaavia.

Evokepatukoita todellakin suosin, tämä Evokepatukka pääsi Mallorcalle Pirkkalan K-kaupasta.

Anna otsikko

Taukoja pidettiin aina sopivin väliajoin ja tauolla juotiin tai otettiin energiageeliä tai patukkaa, käytiin huoltsikalla vessassa ja katseltiin ollaanko kartalla. Nautittiin meneillään olevasta lomasta.

IMG_4277IMG_4280IMG_4264IMG_4262

Kookosmehujää jollain kevyemmällä sokerilla, oli tosi hyvää.

Kilometrejä meille kertyi 116 ja pyöräilyaikaa meni 4 h 43 min. Hyvä pyöräloman aloituslenkki, huomenna taitaa olla suunnilleen saman mittainen.

Käy tykkäämässä blogistani Facebookissa niin saat uutisvirtaasi tiedon uusista päivityksistä.

Liikuntapäiväkirja Facebookissa.

Mainokset

2 thoughts on “Mallorca pyöräily, päivä 2, 17.4.2017

1. Hirmu tutun näköistä reittiä tuo kapea kiviaidalla reunustettu tie, tai sitten siellä on useampia saman näköisiä teitä. 😊