Mallorca pyöräily, päivä 1, 16.4.

Sunnuntai

IMG_4205IMG_4212Täällä sitä sitten ollaan Mallorcalla, tarkemmin Cala Pi -kyläpahasessa ja oikein mieleisessä huoneistohotellissa. Meillä on täällä kaksio jossa on makuuhuone mulle ja härrelle, oma makuuhuone härren äidille, reilu olohuone ja pieni keittiö. On pesukone ja pelit ja rensselit. Ihan kiva hotelli jossa on kaunis ranta ja hyvä allasalue.

Kone laskeutui Palman kentälle suunnilleen puoli kymmenen aikaan aamulla ja siitä heti menimme hakemaan vuokra-autoa jonka härre oli meille etukäteen netistä hoitanut. Se on joku vähän isompi henkilöauto, sellainen johon mahtuu hyvin kolme maantiepyörää kyytiin. Peugeot tai Honda muistaakseni. Hopean värinen ja sillä hopean värisellä autolla ajeltiin ruokakaupan kautta hotellille.

Käytiin hieman katselemassa hotellin rantaa ja uima-allasta, supermarketia ym. tiloja ja juttuja mitä tällä hotellialueella on. Ranta on tuolla jossain aika alhaalla ja tosi hieno, tarkemmin sanottuna erittäin hieno. Oltiin kaikki ihan myytyjä maisemalle kun laskeuduttiin hotellilta rappusia pitkin rannalle. Ihana paikka.

Minä olen ilmeisesti porukan ruuanlaittaja sillä haluan, että pötyä on säännöllisen sutjakkaasti pöydässä ja eihän siinä mitään mielellänihän minä teen sitä ruokaa ja jopa muillekin teen sitä mielelläni, varsinkin kun näille kahdelle kelpaa oikein hyvin kasvisruoka. Mulle syömisessä on tosi tärkeää, että se on monipuolista, terveellistä ja säännöllistä.

Tein linssikeittoa jonka kanssa syötiin jotain leipää ja leivän päällä mulla oli hummusta tai rasvaa sekä kurkkua ja tomaattia. Täyteen tulin.

Syömisen jälkeen sitten hakemaan hotellilta 25 km:n päästä jo etukäteen netistä vuokrattuja hiilikuiturunkoisia maantiepyöriä. Sama pyöränvuokrausfirma kuin viime vuonna eli Huerzeler jonne meillä kaikilla on kortti missä on tarkat tiedot pyörän koosta ja satulan korkeudesta sun muusta ja tämän ansiosta vuokraustilanne oli tosi nopea. Ei tarvinnut mittailla matkaa haarovälistä lattiaan satulan oikean korkeuden saamiseksi eikä tarvinnut näytellä ja täytellä henkilötietoja. Pelkkä etukäteisvuokraus netistä sekä paikan päällä kortin esittäminen riitti hienosti ja saatiin pyörät mukaan ja ajettiin ne auton takakontissa takaisin hotellille jossa saatiin pyörät hotellin säilöön. Täällä on tavallista, että hotelleilla on pyörien säilytyspaikka sillä Mallorcalla on todella paljon pyöräilijöitä, niitä tulee tänne ympäri Eurooppaa.

Nyt ollaan takaisin hotellilla ja härre on suunnitellut meille huomista pyöräreittiä, sellaista, että kaikki kolme hyötyisimme siitä mahdollisimman hyvin ja olisi mahdollista pitää tauko samassa paikassa ja olla, ihailla, syöpötellä ja ihmetellä tätä harrastuksen ihanuutta.

Käy tykkäämässä blogistani Facebookissa niin saat uutisvirtaasi tiedon uusista päivityksistä.